Αρχειοθήκη ανακοινώσεων

Τρίτη, Ιουνίου 29, 2021

Αντι-εκπαιδευτικές κυβερνητικές φιέστες με ντεκόρ το Στρογγυλό και … τη Δήμαρχο

Αγωνιστική, μαζική, μαχητική απάντηση έδωσαν γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Μπραχαμίου, την Ένωση και Συλλόγους Γονέων, την ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, και πολλούς ακόμη φορείς της πόλης, χαλώντας κυριολεκτικά τη φιέστα που έστησε η Κυβέρνηση της ΝΔ τη Δευτέρα 28/6 στο Στρογγυλό.

Η προκλητική παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων έξω από το σχολείο, λες και είναι φρούριο, δεν κατάφερε να διαλύσει το πλήθος των διαδηλωτών. Μάλιστα, κατά την παρουσίαση του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου η Υπ. Παιδείας Κεραμέως και ο Πρωθυπουργός είχαν «μουσική υπόκρουση» τα συνθήματα των διαδηλωτών σε τέτοιο βαθμό που ο ίδιος ο Μητσοτάκης αναγκάστηκε να σχολιάσει τον «αντίλαλο» που τους ενοχλούσε.

Η πρακτική «κάνω το άσπρο μαύρο» κατά τον Χατζηδάκη στο αντεργατικό νομοσχέδιο, εφαρμόστηκε και σε αυτό το νομοσχέδιο….. Ακούσαμε την Κεραμέως και τον Μητσοτάκη:

-       να μιλάνε για «ψηφιακές δεξιότητες που θα χτίσουν πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης». Αυτής της τηλεκπαίδευσης που πέταξε κυριολεκτικά χιλιάδες παιδιά έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία εν μέσω πανδημίας, είτε γιατί δεν είχαν τάμπλετ, είτε γιατί δεν είχαν καθόλου ή αργό ίντερνετ. Αυτής της τηλεκπαίδευσης που με την προκλητική σύμβαση με τη Cisco έθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών.

-       να λένε ότι θα εφαρμόσουν την προσχολική αγωγή σε όλη τη χώρα από 4 ετών, με αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία. Αλλά δε μας είπαν σε ποια κτίρια; Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί η 2χρονη προσχολική αγωγή ακόμη σε ορισμένους δήμους που δεν έχουν κατάλληλες υποδομές; Γιατί όπου εφαρμόζεται, όπως στο Μπραχάμι, είναι με 25άρια τμήματα, έλλειψη παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού (όπως εργαζόμενοι/ες στην καθαριότητα & τραπεζοκόμοι) με μεγάλες ελλείψεις σε υλικοτεχνικό υλικό (για το οποίο πληρώνουν και γονείς), με τμήματα που στεγάζονται σε κοντέινερ;

-       να λένε ότι είναι «πρόοδος» να διασυνδεθεί (κι άλλο) η εκπαίδευση, τα λύκεια, τα ΕΠΑΛ, τα ΙΕΚ, με τις ανάγκες της αγοράς. Αυτής της αγοράς που απαιτεί εργαζόμενους που θα δουλεύουν 10ωρα (τουλάχιστον) με απλήρωτες υπερωρίες, με την απαιτούμενη ευελιξία σύμφωνα με τα θέλω της εργοδοσίας. Αυτής της αγοράς που οι ανάγκες της δεν ταυτίζονται με τις ανάγκες της κοινωνίας αλλά της κερδοφορίας των μεγάλων ομίλων. Γι’ αυτό εν μέσω πανδημίας δεν αραίωσαν τα τμήματα των μαθητών, δεν προσέλαβαν το απαραίτητο προσωπικό ούτε στα σχολεία ούτε στα νοσοκομεία και στα κέντρα υγείας, δεν ενισχύθηκε το δημόσιο σύστημα υγείας, δεν επίταξαν τις ιδιωτικές κλινικές.

-       να λένε ότι όλα όσα συμπεριλαμβάνουν στο νομοσχέδιο «τα άκουσαν από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς». Αυτούς τους μαθητές που συκοφάντησαν λίγους μήνες πριν όταν κινητοποιούνταν για μέτρα προστασίας με αραίωση μαθητών στις τάξεις ώστε να μην κλείσουν τα σχολεία τους. Αυτούς τους εκπαιδευτικούς που άλλους άφησε απροστάτευτους στην πανδημία, χιλιάδες απ’ αυτούς με μία βαλίτσα αβεβαιότητας στο χέρι να γυρνάνε ως αναπληρωτές την χώρα, και άλλους δε διόρισε ποτέ. Αυτούς τους εκπαιδευτικούς που προβόκαραν στην απεργία της 16ης Ιούνη, όταν η ίδια η Κυβέρνηση επέλεξε να φέρει το αντεργατικό νομοσχέδιο εν μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.

Βέβαια αυτό που αλήθεια άκουσε η Κυβέρνηση και συνοψίζει το νομοσχέδιο είναι το σύνθημα έξω από το Στρογγυλό πως «στις πολυεθνικές τα ξεπουλάτε όλα, σε λίγο τα σχολεία μας θα γράφουν Coca Cola».

Είδαμε τη Δήμαρχο Ανδρούτσου να στέκεται απίκο στη φιέστα της Κυβέρνησης γιατί αυτός λέει είναι ο «θεσμικός της ρόλος», ώστε να «μεταφέρει τα αιτήματα της αυτοδιοίκησης». Αλήθεια Δήμαρχε, μεταφέρατε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών, των γυμνασίων, των λυκείων, του ίδιου του Στρογγυλού, των ΕΠΑΛ, του ΙΕΚ, των Ειδικών Σχολείων της πόλης μας στην Κεραμέως και τον Μητσοτάκη; Ή χειροκροτήσατε την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, μέσω της μεταφοράς των σχετικών αρμοδιοτήτων στους δήμους, όπως κατά καιρούς σας έχουμε ακούσει να υπερασπίζεστε, βλ. νηπιαγωγεία που μας λέτε θα είναι πολύ καλύτερα αν τα έχει ο (υποχρηματοδοτούμενος!) δήμος; Μεταφέρατε τις τρομακτικές ελλείψεις σε προσωπικό στο δήμο, για τις οποίες έχουν ευθύνη όλες οι Κυβερνήσεις, που ειδικά εν μέσω πανδημίας έγιναν ακόμη πιο εκρηκτικές; Ή μήπως μεταφέρατε την πραγματική σας έγνοια, ότι δηλαδή δεν καταφέρατε, κάτω από τις αντιδράσεις που συναντήσατε, να προχωρήσετε όσο γρήγορα θα θέλατε την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, τη μετατροπή του δήμου σε επιχείρηση (βλ. αναπτυξιακό οργανισμό ΟΤΑ); Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι η λέξη «ντεκόρ» αδικεί τη Δημοτική Αρχή, γιατί παίζει διαχρονικά ρόλο στυλοβάτη της πολιτικής της τωρινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων σε επίπεδο δήμου.

Τα εύσημα φυσικά παίρνουν και όλες οι προηγούμενες Κυβερνήσεις, ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, που έχουν βάλει πλάτη στις επί σειρά ετών αντι-εκπαιδευτικές πολιτικές, κατά τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Γιατί το σχολείο που φτιάχνεται με αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι του μέλλοντος, αλλά έρχεται από πολύ παλιά, ώστε να υπηρετήσει με «μαθητές αγράμματους και δάσκαλους σκυφτούς» ένα σύστημα που έχει σαπίσει ως το μεδούλι.

Η Κυβέρνηση φτιάχνει ένα σχολείο που θα είναι «αυτόνομο» από την υποχρέωση του κράτους για χρηματοδότηση, στελέχωση & επιμόρφωση, και το κόστος θα μετακυλίεται στις τσέπες των γονιών, και με τους διευθυντές-μάνατζερ να βγαίνουν στη γύρα για χορηγούς, με διαφοροποιημένο το περιεχόμενο των μαθημάτων ανάλογα με τις ορέξεις των σπόνσορων που θα το χρηματοδοτούν, και ανάλογα με την οικονομική κατάσταση των γονιών & μαθητών, με εκπαιδευτικούς που αν δεν συμμορφώνονται «προς τας υποδείξεις» του κεφαλαίου θα τιμωρούνται «επί ποινή απόλυσης», σύμφωνα με το νέο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.


Σύγχρονο & προοδευτικό σήμερα είναι το σχολείο που μορφώνει όλα τα παιδιά, σε ένα υψηλό επίπεδο, δωρεάν και δημόσιο, σε σύγχρονες υποδομές, χωρίς κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς, που θα παρέχει σε όλα τα παιδιά – όχι ίσες ευκαιρίες – αλλά ίδιες μορφωτικές αφετηρίες ώστε να αναζητούν και να μαθαίνουν την αντικειμενική αλήθεια, που θα μαθαίνει στα παιδιά να αγαπούν τη γνώση, και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς ολόπλευρα στο παιδαγωγικό τους έργο.

Αναγκαίο – χωρίς άλλες καθυστερήσεις – είναι να πάρει η Κυβέρνηση όλα τα μέτρα ώστε να εντοπιστούν και να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά και οι  ψυχοσωματικές και κοινωνικές επιπτώσεις που άφησε αυτός ο 1,5 χρόνος της πανδημίας.

Απορρίπτουμε το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

Καλούμε τους μαθητές – εκπαιδευτικούς – γονείς της περιοχής με ακόμη μεγαλύτερη αγωνιστικότητα να παλέψουμε, μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και τις λαϊκές οικογένειες, ώστε να μην περάσουν αυτές οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία.

Κι όσο για τη Δημοτική Αρχή απλώς της λέμε πως όσους πατάνε σε δυο βάρκες, κάποια στιγμή τους βρίσκουν στη θάλασσα…